Ryppy paratiisissa

Espanjalainen asiakaspalvelu. Siinä se. Pirulainen, että on ärsyttävää! Suomalaisena on tottunut nopeaan ja tehokkaaseen asiakaspalveluun. Jos tällainen tarina tapahtuisi Suomessa, olisi se helposti kuluttajaviranomaisten hampaissa. Jos yritystä enää olisi.

Tarinahan alkaa, että edessä oli muutto ja netin pitäisi muuttaa mukana. Kävin ajoissa, puolitoista viikkoa ennen muuttoa hoitamassa asian toimipisteessä, joka myy puhelin- ja nettiliittymiä. Siellä, missä alunperin sopparin olin käynyt tekemässä. Siis eihän tällainen täällä netissä onnistu 😉

Menin paikaan torstaina ja tehtiin uusi soppari. Vanhaa ei vaan onnistunut helposti siirtää. Juu, menee asennutkulut, tietenkin…Selvisi, että vanha katkaistaan viimeistään kahden viikon päästä. Uusi tulee pian.

Maanantaiaamuna katkesi vanha netti juuri työasiaan liittyvän googlailun kesken. Kätevää, kun työkseni tekee pääosin digitaalista markkinointia. No, uusihan tulee kohta, pari päivää ei haittaa. Meni viikko, kaksi. Muutamia viestejä lähetin Hablayan (verkkotoimittaja) kanssa ja lupailivat siellä hoputtaa asiaa. Gracias. Tuli ilmoitus kun kaksi viikkoa oli kulunut, että teknikoilla on väärä numero. Yksi numero oli jossain välissä muuttunut kutosesta vitoseksi. Noh, siitähän tämä viivästys.

Meni viikko. Ei mitään kuulunut. Laitoin jälleen sähköpostia ja vastauksena oli, että teknikot sanovat, että ovat yrittäneet soittaa useampana päivänä. PASKAPUHETTA. Nykyään näkee noista kännyköistä kätevästi tuleet ja myös missatut puhelut. Sitten Hablaya soitti ja totesi,  että juu, numero toimii. Daaaaa…lupasivat hoitaa asian ihan heti. Tämä oli taas torstai.

Maanantaina jälleen soitin. Alkaa olla neljä viikkoa pian täynnä. Tyttö siellä lupasi ja päivitteli. Hän hoitaa asian ja soittaa takaisin viimeistään seuraavana aamuna. HAH! Juu ei soittanut. Soitin jälleen ja en niin kovin iloisena. Kuulin, mikä prosessi Hablayalla on. Asiakaspalvelu soittaa operatiiviselle tyypille, joka ei ota asiakaspuheluita, ja tämä soittaa Movistarin (verkko-omistaja) teknikoille. Totesin, että tällä prosessilla ei asiakaspalvelu voi toimia. Päätin tiistaina kävellä toimipisteeseen (ei Hablaya, vaan välittäjä). Siellä päiviteltiin ja laitettiin kiireinen sähköposti, että tämä pitää hoitaa kuntoon. Luvattii soittaa heti seuraavana aamuna ja kertoa, missä mennään.

Keskiviikkoiltapäivään mennessä ei ollut kuulunut mitään. Kävelin toimipisteeseen. “Ai pitikö mun soittaa sulle”, ilman katsekontaksi, puhelinta räplätessä. “Nyt vasta ehdin kuule lukea näitä sähköposteja”. “Juu ei oo kuule tullut mitään viestiä vielä”. Sanoi siihen, että unohdetaan. Vaihan toimittajaa. “ok”.

Siitä suoraan Movistarin palvelupisteeseen Miramariin. Soppari kuntoon, samalla siirtyi puhelinnumero toiseen toimittajaan. Seuraavana päivänä aamupäivällä tuli puhelu, asennus perjantaina klo 11. Ja minulla on netti. Harmittaa, että sinisilmäisenä uskoin ja toivoin, että asia järjestyy. Ei järjesty. Samalla täällä viimeistellessäni opiskeluja, luen kirjaa palveluiden markkinoinnista. Juu, mikään asia ei tässä hommassa ollut kohdallaan.

Ai soittiko Hablayan puolesta tekniot? Soitti. Samana päivänä kuin Movistar. Sanoivat, että asun Rondassa. En. En asu.

Pelkkä puhelinnumero ei ollut väärin, vaan asuinpaikkakin heitti about 70 kilometrillä.

ps. seuraavaksi päästään positiivisempiin postauksiin. Asuntoni on SUPERIHANA ❤

Advertisements

4 thoughts on “Ryppy paratiisissa

  1. Voi jeesus… Kaikenlaista on koettu Espanjassa, mutta ei nyt ihan tuossa mittakaavassa… Onneksi asia järjestyi vaikkakin mutkien kautta. Useassa tilanteessa saattaa auttaa, kun väläyttää sanan “Libro de reclamaciones”, joka kuuluu olla joka firmassa.

    Mutta hengitämme syvään ja odotamme postauksia uudesta kotikolostasi!

    Like

  2. Samansuuntaista asiakaspalvelukokemusta itsellänikin samaiselta jälleenmyyjältä. Esitetiedot asennusajoista ja hinnoista ei arjessa meitä kuluttajia kohtaa. Saatikka se työmäärä, että saa vuorollansa edes tultua kuulluksi :)… mutta mikäpäs kiire meillä täällä, toista se on Suomessa 😉 … ei vaan voi kun ihmetellä 😀

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s